Rules

II BIEG NIEBIESKICH MARZEŃ

  1. CEL IMPREZY
  • rozwijanie wiedzy na temat rozumienia i akceptowania specyficznego sposobu funkcjonowania osób w spektrum autyzmu,
  • promowanie w społeczeństwie wiedzy na temat zaburzeń ze spektrum autyzmu,
  • promowanie zdrowego trybu życia, zachęcanie uczestników do aktywności fizycznej i podkreślanie jej korzystnego wpływu na zdrowie psychiczne i fizyczne,
  • budowanie pozytywnego wizerunku osób z niepełnosprawnością intelektualną, ruchową i ze spektrum autyzmu,
  • przełamywanie stereotypów poprzez dostarczanie rzetelnych informacji na temat wyzwań,  z jakimi muszą mierzyć się w codziennym życiu osoby ze spektrum autyzmu,
  • integracja społeczna  oraz rozwijanie wzajemnego zrozumienia, tolerancji i akceptacji poprzez wspólną aktywność fizyczną,
  • tworzenie atmosfery akceptacji, zrozumienia i wspólnoty, w której każdy uczestnik - niezależnie od swoich indywidualnych cech - czuje się w pełni akceptowany,
  • zebranie funduszy na zakup wyposażenia przeznaczonego dla wychowanków ośrodka.

II. ORGANIZATORZY

  • Specjalny Ośrodek Szkolno – Wychowawczy im. Polskich Olimpijczyków w Jastrowiu.

III. WSPÓŁORGANIZATORZY

  • Starostwo Powiatowe w Złotowie,
  • Urząd Gminy i Miasta Jastrowie,
  • Stowarzyszenie Inicjatyw Lokalnych „Możemy Więcej” z siedzibą w Złotowie,
  • Firma Herkules.

IV. PODMIOTY WSPOMAGAJĄCE

  • Związek Harcerstwa Polskiego Hufiec Złotów,
  • Ośrodek Kultury w Jastrowiu
  • Malta Służba Medyczna oddział w Tarnówce.

V. TERMIN

10 maja 2025 roku (sobota) w godzinach:

  • 10:00 – rozpoczęcie,
  • 13:00 – 14:00 – zakończenie.

VI. MIEJSCE

- Stadion Miejski w Jastrowiu (główna impreza),

- trasa wokół jastrowskich jezior (bieg i marsz nordic walking).

VII. KONKURENCJE

  • godz. 11:00 - bieg na dystansie 5,3 km
  • godz. 11:05 - marsz nordic walking na dystansie 5,3 km
  • godz. 12:30 - bieg dla dzieci w wieku przedszkolnym (100 m)
  • godz. 12:35 - bieg dla dzieci ze Specjalnego Ośrodka Szkolno – Wychowawczego im. Polskich Olimpijczyków
  • godz. 12:45 - bieg dla dzieci w wieku 7 – 10 lat (400 m - jedno okrążenie)
  • godz. 12:50 - bieg dla dzieci w wieku 11 – 14 lat (400 m - jedno okrążenia)

Trasa biegu będzie oznakowana.

VIII. HARMONOGRAM BIEGU

  • 9:00 - 10:00 – wydawanie numerów startowych (Stadion Miejski w Jastrowiu),
  • 10:00 – oficjalne rozpoczęcie wydarzenia,
  • 10:20 – występy dzieci ze Specjalnego Ośrodka Szkolno – Wychowawczego im. Polskich Olimpijczyków w Jastrowiu,
  • 10:40 –  wspólna rozgrzewka wszystkich uczestników biegu i marszu,
  • 11:00 – bieg na dystansie 5,3 km,
  • 11:05 – marsz nordic walking na dystansie 5,3 km,
  • 11:30 – 12:30 – występy dzieci z Jastrowia,
  • 12:30 – 12:50  okrążenia dla dzieci na bieżni stadionu,
  • 11:30 – 12:00 – ciepły posiłek dla uczestników imprezy,
  • 12:30 – ceremonia nagrodzenia najlepszych uczestników biegu i marszu nordic walking (miejsca  I – III w dwóch kategoriach [kobiety, mężczyźni]) oraz wręczenia pamiątkowych medali dla uczestników ww. konkurencji,
  • 13:00 – ceremonia nagrodzenia najlepszych uczestników biegów dla dzieci (miejsca I – III  w dwóch kategoriach [dziewczynki, chłopcy]) oraz wręczenia pamiątkowych medali dla uczestników ww. konkurencji,
  • 10:00 - 13:00 – wydarzenia towarzyszące: animacje dla dzieci, sprzedaż ciast, kawy, kiełbasek z grilla, punkt informacyjny
  • 13:30 - 14:00 – oficjalne zakończenie biegu i marszu.

W czasie imprezy otwarte będą stoiska, na których będzie możliwość zakupu ciasta, kawy, kiełbasy z grillaDochód ze sprzedaży zostanie przeznaczony na wyposażenie internatu Specjalnego Ośrodka Szkolno – Wychowawczego w Jastrowiu.

Czynne będzie również stoisko informacyjne, w którym będzie można skorzystać z porady psychologicznej oraz otrzymać materiały edukacyjne dotyczące dzieci z zaburzeniami ze spektrum autyzmu. 

IX. ZGŁOSZENIA

1. Zgłoszeń na bieg i marsz główny można dokonywać od 05.03.2025 r. do 01.05.2025 r. elektronicznie na stronie www.herkules.org.pl – link podany na plakacie promującym wydarzenie.

2. Zgłoszenia udziału w biegu:

- dzieci w wieku przedszkolnym – do wychowawcy grupy przedszkolnej,

- dzieci starsze – zapisy w dniu biegu.                      

2. Organizator ustala następujący łączny limit uczestników w konkurencjach biegowych
i marszowych:

- bieg i marsz: 150 osób (organizatorzy imprezy mogą podjąć decyzję o zmianie ww. limitu),

- bieg dzieci: liczba uczestników 60 (organizatorzy imprezy mogą podjąć decyzję o zmianie ww. limitu),

Prosimy o dokładne wypełnienie formularza i dokonanie wyboru rodzaju dyscypliny sportowej (bieg, marsz). Wpisowe za udział w biegu głównym i marszu nordic walking wynosi 60 zł. Wpłat dokonujemy internetowo poprzez link opublikowany przez organizatora biegu lub na konto:

Fundacja Herkules All Sports, nr konta ING 55 1050 1559 1000 0090 3178 8087, dla przelewów z zagranicy nr SWIFT: INGBPLPW

z dopiskiem: “Opłata startowa - Bieg Niebieskich Marzeń”

Wpisowe na bieg dzieci wynosi 20 zł – wpłat dokonujemy w dniu biegu przy odbiorze pakietu startowego poprzez wrzucenie kwoty do puszki Stowarzyszenia Inicjatyw Lokalnych „Możemy Więcej” z siedzibą w Złotowie.

X. WARUNKI UCZESTNICTWA

1. W biegu i marszu nordic walking mogą brać udział osoby w różnym wieku i o różnym poziomie sprawności fizycznej, u których nie stwierdzono przeciwwskazań lekarskich. W przypadku osób niepełnoletnich konieczna jest pisemna zgoda rodzica/opiekuna prawnego w formie oświadczenia.

2. Pełnoletni uczestnicy biegu muszą okazać aktualny dokument potwierdzający tożsamość (dowód osobisty, paszport, prawo jazdy, legitymacja) podczas odbierania pakietów startowych przed biegiem i złożyć własnoręczny podpis pod oświadczeniem o udziale w biegu na własną odpowiedzialność i ponosi związane z tym ryzyko.

3. Przekazanie Organizatorowi swoich danych i podpisanie oświadczeń jest dobrowolne i oznacza, że Uczestnik rozważył i ocenił charakter, zakres i stopień ryzyka wiążącego się z uczestnictwem w „II Biegu Niebieskich Marzeń” oraz dobrowolnie zdecydował się podjąć to ryzyko, startując na własną odpowiedzialność.

4. Uczestnik zobowiązany jest do podpisania oświadczenia o braku przeciwwskazań zdrowotnych do udziału w biegu lub marszu nordic walking. W przypadku niepodpisania oświadczenia 
o braku przeciwwskazań zdrowotnych uczestnik nie zostanie dopuszczony do udziału 
w rywalizacji przez Organizatora.

5. Wszyscy uczestnicy rywalizacji sportowej są zobowiązani do stosowania się do poleceń osób odpowiedzialnych za bezpieczeństwo, służb porządkowych oraz obsługi imprezy z ramienia Organizatora.

6. Uczestnicy wyrażają zgodę na przetwarzanie danych osobowych dla potrzeb organizatora oraz na wykorzystywanie ich wizerunku w celu promocji oraz dokumentowania zawodów.

7. Dane osobowe uczestników „II Biegu Niebieskich Marzeń” będą wykorzystywane zgodnie                   z warunkami określonymi w ustawie z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych (t.j. Dz. U. z 2002 r. nr 101 poz. 926). Administratorem danych osobowych jest Organizator. Przetwarzanie danych w związku z udziałem w  „II Biegu Niebieskich Marzeń” obejmuje także publikację imienia i nazwiska uczestnika wraz z nazwą miejscowości, w której zamieszkuje 
- w każdy sposób, w jaki publikowany lub rozpowszechniany będzie projekt.

8. Każdy uczestnik zobowiązany jest do przestrzegania zasad fair play, w tym zasad szacunku, tolerancji i równości. 

9. Zawodnikom zapewnia się opiekę medyczną podczas wydarzenia, a także odpowiednio przeszkolony personel, gotowy do reagowania na ewentualne sytuacje awaryjne.

Mile widziany niebieski strój oraz niebieskie akcesoria podkreślające nasz kolor przewodni.

XI. OFERTA ORGANIZATORA

1. Bieg i marsz mają charakter akcji społecznej mającej przede wszystkim na celu zwiększenie świadomości na temat autyzmu w społeczności lokalnej.

2. Organizator zapewnia wszystkim uczestnikom rywalizacji sportowej:

  • numer startowy,
  • pomiar czasu (elektroniczny pomiar czasu uzależniony będzie od pozyskanych sponsorów),
  • medale uczestnictwa dla pierwszych 150 osób,
  • wodę,
  • pakiet startowy,
  • ciepły posiłek po zakończeniu biegu.

XII. INNE POSTANOWIENIA

1. Interpretacja niniejszego Regulaminu należy wyłącznie do Organizatora.

2. Podczas akcji Organizator umożliwi uczestnikom skorzystanie ze słodkiego poczęstunku (ciasta, babeczki) w zamian za wrzucony do puszki datek. Zebrana kwota zostanie przeznaczona na cel określony w punkcie I niniejszego regulaminu.

3. Informacji udzielają pracownice Specjalnego Ośrodka Szkolno-Wychowawczego im. Polskich Olimpijczyków w Jastrowiu: Edyta Blok, Sylwia Pawłowska, Justyna Wieczorek pod numerem telefonu 067 266 18 06 lub adresem e-mail: biegniebieskichmarzen@wp.pl.

4. Organizator zapewnia opiekę medyczną podczas wydarzenia ze strony ratowników Stowarzyszenia Malta Służba Medyczna Oddział Tarnówka z siedzibą w Złotowie.

5. Organizator zastrzega sobie prawo do zezwolenia personelowi medycznemu i paramedycznemu występującemu w imieniu Organizatora do udzielenia pierwszej pomocy medycznej  lub wykonania innych zabiegów medycznych, także transportu poszkodowanego Uczestnika 
w bezpieczne miejsce.

6. Decyzje personelu medycznego dotyczące dopuszczenia lub kontynuowania biegu podczas imprezy są ostateczne i nieodwołalne.

7. Organizator zapewnia możliwość skorzystania z toalet w pobliżu miejsca startu i mety.

8. Organizator nie zapewnia zamkniętego miejsca depozytowego.

9. Organizator nie odpowiada za rzeczy pozostawione przez zawodników bez opieki.

10. Organizator zastrzega sobie prawo odwołania imprezy w przypadku, gdy pojawią się czynniki zewnętrzne, które będą mogły stanowić zagrożenie dla zdrowia lub życia uczestników. 

11. W sprawach nie objętych regulaminem rozstrzyga Organizator.

12. Parking dla samochodów będzie się znajdował na Polu Piknikowym przy ulicy Wojska Polskiego. 

If you have any questions or problems, we encourage you to use the tickets form. It will allow quick contact with the organizer or system administrator.

Click here to report a problem