Regulamin

II BIEG NIEBIESKICH MARZEŃ

  1. CEL IMPREZY
  • rozwijanie wiedzy na temat rozumienia i akceptowania specyficznego sposobu funkcjonowania osób w spektrum autyzmu,
  • promowanie w społeczeństwie wiedzy na temat zaburzeń ze spektrum autyzmu,
  • promowanie zdrowego trybu życia, zachęcanie uczestników do aktywności fizycznej i podkreślanie jej korzystnego wpływu na zdrowie psychiczne i fizyczne,
  • budowanie pozytywnego wizerunku osób z niepełnosprawnością intelektualną, ruchową i ze spektrum autyzmu,
  • przełamywanie stereotypów poprzez dostarczanie rzetelnych informacji na temat wyzwań,  z jakimi muszą mierzyć się w codziennym życiu osoby ze spektrum autyzmu,
  • integracja społeczna  oraz rozwijanie wzajemnego zrozumienia, tolerancji i akceptacji poprzez wspólną aktywność fizyczną,
  • tworzenie atmosfery akceptacji, zrozumienia i wspólnoty, w której każdy uczestnik - niezależnie od swoich indywidualnych cech - czuje się w pełni akceptowany,
  • zebranie funduszy na zakup wyposażenia przeznaczonego dla wychowanków ośrodka.

II. ORGANIZATORZY

  • Specjalny Ośrodek Szkolno – Wychowawczy im. Polskich Olimpijczyków w Jastrowiu.

III. WSPÓŁORGANIZATORZY

  • Starostwo Powiatowe w Złotowie,
  • Urząd Gminy i Miasta Jastrowie,
  • Stowarzyszenie Inicjatyw Lokalnych „Możemy Więcej” z siedzibą w Złotowie,
  • Firma Herkules.

IV. PODMIOTY WSPOMAGAJĄCE

  • Związek Harcerstwa Polskiego Hufiec Złotów,
  • Ośrodek Kultury w Jastrowiu
  • Malta Służba Medyczna oddział w Tarnówce.

V. TERMIN

10 maja 2025 roku (sobota) w godzinach:

  • 10:00 – rozpoczęcie,
  • 13:00 – 14:00 – zakończenie.

VI. MIEJSCE

- Stadion Miejski w Jastrowiu (główna impreza),

- trasa wokół jastrowskich jezior (bieg i marsz nordic walking).

VII. KONKURENCJE

  • godz. 11:00 - bieg na dystansie 5,3 km
  • godz. 11:05 - marsz nordic walking na dystansie 5,3 km
  • godz. 12:30 - bieg dla dzieci w wieku przedszkolnym (100 m)
  • godz. 12:35 - bieg dla dzieci ze Specjalnego Ośrodka Szkolno – Wychowawczego im. Polskich Olimpijczyków
  • godz. 12:45 - bieg dla dzieci w wieku 7 – 10 lat (400 m - jedno okrążenie)
  • godz. 12:50 - bieg dla dzieci w wieku 11 – 14 lat (400 m - jedno okrążenia)

Trasa biegu będzie oznakowana.

VIII. HARMONOGRAM BIEGU

  • 9:00 - 10:00 – wydawanie numerów startowych (Stadion Miejski w Jastrowiu),
  • 10:00 – oficjalne rozpoczęcie wydarzenia,
  • 10:20 – występy dzieci ze Specjalnego Ośrodka Szkolno – Wychowawczego im. Polskich Olimpijczyków w Jastrowiu,
  • 10:40 –  wspólna rozgrzewka wszystkich uczestników biegu i marszu,
  • 11:00 – bieg na dystansie 5,3 km,
  • 11:05 – marsz nordic walking na dystansie 5,3 km,
  • 11:30 – 12:30 – występy dzieci z Jastrowia,
  • 12:30 – 12:50  okrążenia dla dzieci na bieżni stadionu,
  • 11:30 – 12:00 – ciepły posiłek dla uczestników imprezy,
  • 12:30 – ceremonia nagrodzenia najlepszych uczestników biegu i marszu nordic walking (miejsca  I – III w dwóch kategoriach [kobiety, mężczyźni]) oraz wręczenia pamiątkowych medali dla uczestników ww. konkurencji,
  • 13:00 – ceremonia nagrodzenia najlepszych uczestników biegów dla dzieci (miejsca I – III  w dwóch kategoriach [dziewczynki, chłopcy]) oraz wręczenia pamiątkowych medali dla uczestników ww. konkurencji,
  • 10:00 - 13:00 – wydarzenia towarzyszące: animacje dla dzieci, sprzedaż ciast, kawy, kiełbasek z grilla, punkt informacyjny
  • 13:30 - 14:00 – oficjalne zakończenie biegu i marszu.

W czasie imprezy otwarte będą stoiska, na których będzie możliwość zakupu ciasta, kawy, kiełbasy z grillaDochód ze sprzedaży zostanie przeznaczony na wyposażenie internatu Specjalnego Ośrodka Szkolno – Wychowawczego w Jastrowiu.

Czynne będzie również stoisko informacyjne, w którym będzie można skorzystać z porady psychologicznej oraz otrzymać materiały edukacyjne dotyczące dzieci z zaburzeniami ze spektrum autyzmu. 

IX. ZGŁOSZENIA

1. Zgłoszeń na bieg i marsz główny można dokonywać od 05.03.2025 r. do 01.05.2025 r. elektronicznie na stronie www.herkules.org.pl – link podany na plakacie promującym wydarzenie.

2. Zgłoszenia udziału w biegu:

- dzieci w wieku przedszkolnym – do wychowawcy grupy przedszkolnej,

- dzieci starsze – zapisy w dniu biegu.                      

2. Organizator ustala następujący łączny limit uczestników w konkurencjach biegowych
i marszowych:

- bieg i marsz: 150 osób (organizatorzy imprezy mogą podjąć decyzję o zmianie ww. limitu),

- bieg dzieci: liczba uczestników 60 (organizatorzy imprezy mogą podjąć decyzję o zmianie ww. limitu),

Prosimy o dokładne wypełnienie formularza i dokonanie wyboru rodzaju dyscypliny sportowej (bieg, marsz). Wpisowe za udział w biegu głównym i marszu nordic walking wynosi 60 zł. Wpłat dokonujemy internetowo poprzez link opublikowany przez organizatora biegu lub na konto:

Fundacja Herkules All Sports, nr konta ING 55 1050 1559 1000 0090 3178 8087, dla przelewów z zagranicy nr SWIFT: INGBPLPW

z dopiskiem: “Opłata startowa - Bieg Niebieskich Marzeń”

Wpisowe na bieg dzieci wynosi 20 zł – wpłat dokonujemy w dniu biegu przy odbiorze pakietu startowego poprzez wrzucenie kwoty do puszki Stowarzyszenia Inicjatyw Lokalnych „Możemy Więcej” z siedzibą w Złotowie.

X. WARUNKI UCZESTNICTWA

1. W biegu i marszu nordic walking mogą brać udział osoby w różnym wieku i o różnym poziomie sprawności fizycznej, u których nie stwierdzono przeciwwskazań lekarskich. W przypadku osób niepełnoletnich konieczna jest pisemna zgoda rodzica/opiekuna prawnego w formie oświadczenia.

2. Pełnoletni uczestnicy biegu muszą okazać aktualny dokument potwierdzający tożsamość (dowód osobisty, paszport, prawo jazdy, legitymacja) podczas odbierania pakietów startowych przed biegiem i złożyć własnoręczny podpis pod oświadczeniem o udziale w biegu na własną odpowiedzialność i ponosi związane z tym ryzyko.

3. Przekazanie Organizatorowi swoich danych i podpisanie oświadczeń jest dobrowolne i oznacza, że Uczestnik rozważył i ocenił charakter, zakres i stopień ryzyka wiążącego się z uczestnictwem w „II Biegu Niebieskich Marzeń” oraz dobrowolnie zdecydował się podjąć to ryzyko, startując na własną odpowiedzialność.

4. Uczestnik zobowiązany jest do podpisania oświadczenia o braku przeciwwskazań zdrowotnych do udziału w biegu lub marszu nordic walking. W przypadku niepodpisania oświadczenia 
o braku przeciwwskazań zdrowotnych uczestnik nie zostanie dopuszczony do udziału 
w rywalizacji przez Organizatora.

5. Wszyscy uczestnicy rywalizacji sportowej są zobowiązani do stosowania się do poleceń osób odpowiedzialnych za bezpieczeństwo, służb porządkowych oraz obsługi imprezy z ramienia Organizatora.

6. Uczestnicy wyrażają zgodę na przetwarzanie danych osobowych dla potrzeb organizatora oraz na wykorzystywanie ich wizerunku w celu promocji oraz dokumentowania zawodów.

7. Dane osobowe uczestników „II Biegu Niebieskich Marzeń” będą wykorzystywane zgodnie                   z warunkami określonymi w ustawie z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych (t.j. Dz. U. z 2002 r. nr 101 poz. 926). Administratorem danych osobowych jest Organizator. Przetwarzanie danych w związku z udziałem w  „II Biegu Niebieskich Marzeń” obejmuje także publikację imienia i nazwiska uczestnika wraz z nazwą miejscowości, w której zamieszkuje 
- w każdy sposób, w jaki publikowany lub rozpowszechniany będzie projekt.

8. Każdy uczestnik zobowiązany jest do przestrzegania zasad fair play, w tym zasad szacunku, tolerancji i równości. 

9. Zawodnikom zapewnia się opiekę medyczną podczas wydarzenia, a także odpowiednio przeszkolony personel, gotowy do reagowania na ewentualne sytuacje awaryjne.

Mile widziany niebieski strój oraz niebieskie akcesoria podkreślające nasz kolor przewodni.

XI. OFERTA ORGANIZATORA

1. Bieg i marsz mają charakter akcji społecznej mającej przede wszystkim na celu zwiększenie świadomości na temat autyzmu w społeczności lokalnej.

2. Organizator zapewnia wszystkim uczestnikom rywalizacji sportowej:

  • numer startowy,
  • pomiar czasu (elektroniczny pomiar czasu uzależniony będzie od pozyskanych sponsorów),
  • medale uczestnictwa dla pierwszych 150 osób,
  • wodę,
  • pakiet startowy,
  • ciepły posiłek po zakończeniu biegu.

XII. INNE POSTANOWIENIA

1. Interpretacja niniejszego Regulaminu należy wyłącznie do Organizatora.

2. Podczas akcji Organizator umożliwi uczestnikom skorzystanie ze słodkiego poczęstunku (ciasta, babeczki) w zamian za wrzucony do puszki datek. Zebrana kwota zostanie przeznaczona na cel określony w punkcie I niniejszego regulaminu.

3. Informacji udzielają pracownice Specjalnego Ośrodka Szkolno-Wychowawczego im. Polskich Olimpijczyków w Jastrowiu: Edyta Blok, Sylwia Pawłowska, Justyna Wieczorek pod numerem telefonu 067 266 18 06 lub adresem e-mail: biegniebieskichmarzen@wp.pl.

4. Organizator zapewnia opiekę medyczną podczas wydarzenia ze strony ratowników Stowarzyszenia Malta Służba Medyczna Oddział Tarnówka z siedzibą w Złotowie.

5. Organizator zastrzega sobie prawo do zezwolenia personelowi medycznemu i paramedycznemu występującemu w imieniu Organizatora do udzielenia pierwszej pomocy medycznej  lub wykonania innych zabiegów medycznych, także transportu poszkodowanego Uczestnika 
w bezpieczne miejsce.

6. Decyzje personelu medycznego dotyczące dopuszczenia lub kontynuowania biegu podczas imprezy są ostateczne i nieodwołalne.

7. Organizator zapewnia możliwość skorzystania z toalet w pobliżu miejsca startu i mety.

8. Organizator nie zapewnia zamkniętego miejsca depozytowego.

9. Organizator nie odpowiada za rzeczy pozostawione przez zawodników bez opieki.

10. Organizator zastrzega sobie prawo odwołania imprezy w przypadku, gdy pojawią się czynniki zewnętrzne, które będą mogły stanowić zagrożenie dla zdrowia lub życia uczestników. 

11. W sprawach nie objętych regulaminem rozstrzyga Organizator.

12. Parking dla samochodów będzie się znajdował na Polu Piknikowym przy ulicy Wojska Polskiego. 

Jeżeli masz jakieś pytania lub problemy to zachęcamy do skorzystania z formularza zgłoszeniowego. Umożliwi on szybki kontakt z organizatorem i administratorem systemu.

Kliknij tutaj aby zgłosić problem