Regulamin - Policz się z cukrzycą 2025
I. CELE IMPREZY:
- Integracja społeczności lokalnej i ponadlokalnej w ramach wspólnej Akcji
pn. „Policz się z cukrzycą” w ramach działania pn. „Wielka Orkiestra Świątecznej Pomocy”. - Popularyzacja tańca, maszerowania i biegania, jako czynnej formy wypoczynku
i najprostszej formy ruchu. - Prezentacja kreatywnych strojów karnawałowych.
- Promocja subregionu słupskiego.
II. ORGANIZATORZY:
- Fundacja Wspierania Inicjatyw Niekonwencjonalnych „Sub ventum”
- Słupski Sztab 33 Finału WOŚP/SOK Słupsk
- Urząd Miasta Słupsk
III TERMIN I MIEJSCE:
- Data: 25 stycznia 2025 r. (sobota).
- Miejsce: Słupsk, Zamek Książąt Pomorskich w Słupsku, bulwary
nad rz. Słupią. - Biuro zawodów: Słupsk, „Plac Książąt Pomorskich” przy Zamku Książąt Pomorskich w Słupsku.
- Otwarcie biura zawodów: 25.01.2025 r., godz. 16.00.
- Taniec dynamiczny – nowa konkurencja, wystartuje o godz. 17.10.
- Marsz-spacer - wystartuje o godz. 17.30 (jedno okrążenie 700m).
- Marsz Nordic Walking – wystartuje o godz. 17.40 (jedno okrążenie 700m).
- Bieg – slow jogging (tzw. bieg w miejscu) wystartuje o godz. 17.50. (jedno okrążenie 700m).
- Bieg na 3,5 km wystartuje o godz. 18.00 (pięć okrążeń).
- Limit zawodników: 150 osób (łącznie we wszystkich konkurencjach).
IV TRASA BIEGU/MARSZU:
- Trasa: Trakty piesze, droga utwardzona.
- Start: Słupsk, „Plac Książąt Pomorskich” przy Zamku Książąt Pomorskich w Słupsku.
- Trasa oznakowana, zabezpieczona.
V. POMIAR CZASU:
- W zawodach pomiar czasu i ustalenie kolejności będzie dokonywać Fundacja „Sub ventum” na podstawie pomiaru stoperem.
- Posiadanie numeru startowego, także w konkurencji – taniec jest warunkiem koniecznym do wystartowania w zawodach i sklasyfikowania.
VI. WARUNKI UCZESTNICTWA:
- W wydarzeniu prawo startu mają osoby, które do dnia 25 stycznia 2025 r. ukończą 18 lat (osoby niepełnoletnie mogą wziąć udział w wydarzeniu wyłącznie za pisemną zgodą rodzica lub prawnego opiekuna).
- Zawodnicy przed startem muszą zostać zweryfikowani w biurze zawodów. Weryfikacja zawodników oraz wydawanie numerów startowych odbędzie się
w biurze zawodów znajdującym się na „Placu Książąt Pomorskich” przy Zamku Książąt Pomorskich w Słupsku. - Podczas weryfikacji zawodnik musi posiadać: dokument stwierdzający tożsamość.
- Podczas weryfikacji zawodnik musi przedstawić aktualne zaświadczenie lekarskie o braku przeciwwskazań do udziału w wydarzeniu lub własnoręcznie złożyć podpis pod oświadczeniem o zdolności do udziału w zawodach
na własną odpowiedzialność. Osoby niepełnoletnie powinny posiadać zgodę rodzica lub opiekuna prawnego do udziału w zawodach! - Każdy zawodnik otrzyma numer startowy, który musi być przypięty w trakcie wydarzenia z przodu nakrycia wierzchniego.
- Zawodnicy muszą przestrzegać Regulaminu wydarzenia, obowiązujących przepisów, zarządzeń organizatorów oraz służb porządkowych.
- Zawodnicy oraz osoby uczestniczące w wydarzeniu (kierunkowi
i zabezpieczający) powinni bezwzględnie stosować się do zaleceń Dyrektora wydarzenia, w szczególności dotyczy to nakazu podpisania oświadczenia
o uczestnictwie w zawodach na swoją odpowiedzialność. - W przypadku przekroczenia limitu czasowego, każdy uczestnik zobowiązany jest do zejścia z trasy i miejsca rozgrywania wydarzenia.
VII. ZGŁOSZENIA I OPŁATA STARTOWA:
- Za zgłoszenie uważa się czytelne wypełnienie formularza umieszczonego
na stronie internetowej www.biegislupsk.pl, który stanowi deklarację uczestnictwa w wydarzeniu. - Opłata startowa – wpisowe, przeznaczana jest na Wielką Orkiestrę Świątecznej Pomocy i uiszczana jest do specjalnie oznakowanych puszek znajdujących się w biurze zawodów w dniu imprezy.
- Wysokość wpisowego zależy od hojności Zawodnika!
- W przypadku osiągnięcia limitu 150 osób zapisy do zawodów zostają zamknięte.
- Osoby, które nie odbiorą pakietu startowego na 30 min przed startem zostaną usunięte z listy zawodników.
VIII. KLASYFIKACJA:
Klasyfikacja generalna kobiet i mężczyzn w wydarzeniu:
- Bieg, dystans 3,5 km: Open Kobiety/Mężczyźni (I-III) - puchary.
- Marsz NW: Open Kobiety/Mężczyźni (I-III) – puchary.
- Taniec – najokazalszy strój: Open Kobiety/Mężczyźni (I-III) – statuetki.
- Najokazalsze przebranie karnawałowe: Open Kobiety/Mężczyźni (I-III) – statuetki.
- Wszyscy uczestnicy otrzymają pamiątkowy, odlewany, unikatowy medal.
IX. ŚWIADCZENIA DLA ZAWODNIKÓW:
- W ramach opłaty startowej każdy zawodnik otrzymuje: numer startowy wraz
z agrafkami, napoje na mecie biegu, medal okolicznościowy na mecie dla każdego zawodnika, który ukończył bieg lub marsz, ciepły posiłek i ciasto, możliwość udziału w losowaniu nagród po biegu, w przypadku pozyskania Sponsorów oraz opiekę medyczną.
X. SPRAWY ORGANIZACYJNE:
- Organizator zapewnia zabezpieczenie medyczne w trakcie imprezy.
- Konkurencja – taniec rozgrywana będzie na „Placu Książąt Pomorskich” przed Zamkiem Książąt Pomorskich w Słupsku.
- W losowaniu nagród biorą wyłącznie osoby posiadające swój numer startowy (nie przekazujemy numeru innej osobie).
XI. POSTANOWIENIA KOŃCOWE:
- Wydarzenie odbędzie się bez względu na pogodę.
- Organizator nie odpowiada za rzeczy zagubione i skradzione.
- W przypadku stwierdzenia przez Organizatora skrócenia trasy przez uczestnika, zawodnik zostanie zdyskwalifikowany.
- Uczestnik startuje wyłącznie na własną odpowiedzialność i ponosi związane z tym ryzyko. Uczestnik rejestrując się do marszu/biegu/tańca przyjmuje do wiadomości, że udział wiąże się z dużym wysiłkiem fizycznym i pociąga za sobą naturalne ryzyko i zagrożenie wypadkami, możliwość odniesienia obrażeń ciała i urazów fizycznych (w tym śmierci), a także szkód i strat o charakterze majątkowym.
- Organizator – Fundacja „Sub ventum” posiada ubezpieczenie OC.
- Organizator nie ubezpiecza uczestników wydarzenia, natomiast uczestnikom organizator doradza, jeżeli uznają to za konieczne, zakup stosownego ubezpieczenia na czas udziału w imprezie o charakterze sportowym.
- Uczestnik wyraża zgodę na wykorzystywanie i przetwarzanie danych osobowych zawartych w formularzu zgłoszeniowym w zakresie związanym
z organizacją imprezy (zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE). - Akceptując Regulamin Uczestnik wyraża zgodę, aby zdjęcia, nagrania filmowe oraz wywiady z jego osobą, a także wyniki mogły być wykorzystane przez prasę, radio i telewizję a także w celach marketingowych Organizatorów i Sponsorów wydarzenia.
- Protesty rozstrzyga Dyrektor Organizacyjny, Dariusz Kloskowski,
(tel. kontaktowy GSM: 602759892) – decyzje Dyrektora są nieodwołalne.