Regulamin - X BIEG PRZEŁAJOWY
im. st. chor. szt. mar. Tadeusza KLOSKOWSKIEGO
I. CELE IMPREZY:
- Popularyzacja biegania i chodzenia, jako czynnej formy wypoczynku
i najprostszej formy ruchu. - Ukazanie walorów biegania i chodzenia w warunkach leśnych w terenie urozmaiconym.
- Zbiórka środków higieny osobistej dla bezdomnych z subregionu słupskiego.
- Integracja środowiska służb mundurowych.
II. ORGANIZATOR GŁÓWNY:
Fundacja Wspierania Inicjatyw Niekonwencjonalnych „Sub ventum”
III TERMIN I MIEJSCE:
- Data: 21.09.2025 r.
- Miejsce: Stadion 650-lecia w Słupsku - „Lasek Północny” w Słupsku.
- Bieg:
- dystans 5 km,
- dystans 10 km.
Impreza towarzysząca: Nordic Walking – dystans 5 km
Biuro zawodów: Stadion 650-lecia w Słupsku
Biuro zawodów czynne w dniu 21.09.2025 r. w godz. 09.00-10.45
Bieg na 5 km i 10 km wystartuje o godz. 11.00,
- limit czasu na 10 km – 1h 15min,
- limit czasu na 5 km – 45min,
Nordic Waking wystartuje o godz. 11.05,
IV TRASA BIEGU:
- Trasa selektywna, częściowo przebiegająca po utwardzonych traktach pieszo-leśnych „Lasku Północnego”, na części trasy ostre podbiegi i ostre zbiegi!
- Trasa oznakowana, zabezpieczona.
- Nawierzchnia: ścieżki leśne.
V. POMIAR CZASU:
- W biegu i marszu pomiar czasu i ustalenie kolejności będzie dokonywać Fundacja „HERKULES AllSports” za pomocą chipów aktywnych.
- Posiadanie numeru startowego wraz z chipem jest warunkiem wystartowania w biegu i marszu oraz sklasyfikowania w komunikacie końcowym.
VI. WARUNKI UCZESTNICTWA:
- W zawodach prawo startu mają osoby, które do dnia 21 września 2025 r. ukończą 18 lat (osoby niepełnoletnie mogą wziąć udział w biegu lub marszu wyłącznie za pisemną zgodą rodzica lub prawnego opiekuna, dostarczoną drogą e-mailową (scan), lub bezpośrednio do Biura zawodów najpóźniej
w dniu biegu. - Zawodniczki/cy przed startem muszą zostać zweryfikowani w biurze zawodów. Weryfikacja oraz wydawanie numerów startowych odbędzie się w biurze zawodów znajdującym się w budynku hali sportowej Stadionu 650-lecia w Słupsku, czynnym w godz. 09.00-10.45. w dniu zawodów.
- Podczas weryfikacji zawodniczka/k musi posiadać: dokument stwierdzający tożsamość – dowód osobisty (preferowany jest także dowód wniesienia opłaty startowej, dla osób, którzy dokonywali płatności w ostatnim dniu zapisów).
- Proponuje się zawodniczkom/kom służb mundurowych, aby wystartowali
w mundurach, celem integracji środowiska służb mundurowych
i zaprezentowania swoich jednostek. - Podczas weryfikacji zawodniczki/cy powinni przedstawić aktualne zaświadczenie lekarskie o braku przeciwwskazań do udziału w biegu i marszu lub własnoręcznie złożyć podpis w dniu zawodów na oświadczeniu o zdolności do udziału w biegu na własną odpowiedzialność.
- Każda zawodniczka/k otrzyma numer startowy, który musi być przypięty w trakcie biegu z przodu koszulki.
- Zawodniczki/cy muszą przestrzegać regulaminu, obowiązujących przepisów, zarządzeń organizatorów oraz służb porządkowych.
- W przypadku przekroczenia limitu czasowego biegu i marszu, każda zawodniczka/k zobowiązani są do zejścia z trasy.
- W czasie trwania biegu i marszu zbierane będą środki higieny osobistej dla bezdomnych z subregionu słupskiego. Zawodniczki/cy, którzy chcieliby obdarować bezdomnych środkami higienicznymi (szampony, mydła, pianki do golenia, maszynki, ręczniki, dezodoranty itp., oraz bielizna osobista, tj.: skarpety, slipy, itp.) uprasza się o dostarczenie ich w dniu biegu do Biura Zawodów. Istnieje możliwość wcześniejszego przekazania darów dla bezdomnych, w tym zakresie należy skontaktować się z Dyrektorem biegu, tel. 602759892.
VII. ZGŁOSZENIA I OPŁATA STARTOWA:
- Za zgłoszenie uważa się czytelne wypełnienie formularza umieszczonego
na stronie internetowej www.biegislupsk.pl oraz wpłacenie w terminie opłaty startowej. - Za termin wpłaty uważa się datę dokonania przelewu.
- Opłata startowa raz wniesiona nie podlega zwrotowi.
- Wysokość wpisowego wynosi 50 złotych (wpłaty poprzez system elektroniczny).
- W dniu zawodów będzie można dokonać rejestracji w Biurze Zawodów, tylko w przypadku wolnych miejsc na liście startowej. Wysokość wpisowego w dniu zawodów: 70 zł.
- W przypadku wniesienia opłaty startowej w niewystarczającej wysokości
(np. w wyniku przekroczenia terminu wpłaty określonego w niniejszym regulaminie) Zawodniczka/k są zobowiązani do dopłacenia różnicy do wysokości kwoty, jaką winien on był wnieść zgodnie z terminem, w jakim dokonywał swojej ostatniej wpłaty. - W przypadku osiągnięcia limitu 150 osób (bieg na dwóch dystansach 5km
i 10 km oraz NW) zapisy zostają automatycznie zamknięte.
VIII. KLASYFIKACJA:
Klasyfikacja generalna kobiet i mężczyzn w biegu:
- Bieg 5 km: Open Kobiety/Mężczyźni (I-III) – puchary,
- Bieg 10 km: Open Kobiety/Mężczyźni (I-III) – puchary,
- Marsz 5 km: Open K/M (I-III) - puchary.
IX. ŚWIADCZENIA DLA ZAWODNIKÓW:
- W ramach opłaty startowej każda zawodniczka/k otrzymuje:
- numer startowy wraz z agrafkami,
- wodę mineralną na mecie biegu,
- bity medal okolicznościowy na mecie dla każdej zawodniczki/ka, którzy ukończyli bieg lub marsz,
- ciepły posiłek (zupa, ciasto, naleśniki, chleb ze smalcem, kawa herbata),
- możliwość wzięcia udziału w losowaniu nagród, w razie pozyskania sponsorów.
X. SPRAWY ORGANIZACYJNE:
- Organizator zapewnia zabezpieczenie medyczne w trakcie biegu i marszu.
- Po biegu i marszu nastąpi dekoracja zawodników.
XI. POSTANOWIENIA KOŃCOWE:
- Bieg odbędzie się bez względu na pogodę.
- Organizator nie odpowiada za rzeczy zagubione i skradzione.
- W przypadku stwierdzenia przez Organizatora skrócenia trasy przez uczestnika, zawodniczka/k zostanie zdyskwalifikowana/y.
- Uczestniczka/k zawodów startuje wyłącznie na własną odpowiedzialność i ponosi związane z tym ryzyko. Uczestniczka/k rejestrując się do biegu/marszu przyjmuje do wiadomości, że udział w zawodach wiąże się z dużym wysiłkiem fizycznym i pociąga za sobą naturalne ryzyko i zagrożenie wypadkami, możliwość odniesienia obrażeń ciała i urazów fizycznych (w tym śmierci), a także szkód i strat o charakterze majątkowym.
- Organizator nie ubezpiecza uczestników biegu, natomiast uczestnikom Organizator doradza, jeżeli uznają to za konieczne, zakup stosownego ubezpieczenia na czas udziału w imprezie.
- Organizator: Fundacja „Sub ventum” posiada ubezpieczenie OC.
- Przyjmuje się, że zgłoszenie się do zawodów (wpis na listę zawodników) jest równoznaczne z akceptacją niniejszego Regulaminu.
- Każda uczestniczka/k, która/y zrezygnuje z udziału w biegu/marszu w trakcie jego trwania powinna/ien bezzwłocznie zgłosić ten fakt obsłudze technicznej będącej na trasie biegu lub w Biurze zawodów.
- Organizator, wszystkie osoby współpracujące, a także osoby związane
z przeprowadzeniem i organizacją biegu nie ponoszą odpowiedzialności względem uczestników za wypadki, ewentualne kolizje, szkody osobowe, rzeczowe i majątkowe, które wystąpią przed, w trakcie lub po zawodach spowodowane przez uczestników imprezy. Uczestnicy ponoszą odpowiedzialność cywilną i prawną za wyrządzone szkody. - Uczestniczka/k wyraża zgodę na wykorzystywanie i przetwarzanie danych osobowych zawartych w formularzu zgłoszeniowym w zakresie związanym
z organizacją imprezy (zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych
i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE). - Akceptując Regulamin Uczestniczka/k wyraża zgodę, aby zdjęcia, nagrania filmowe oraz wywiady z jego osobą, a także wyniki mogły być wykorzystane przez prasę, radio i telewizję a także w celach marketingowych Organizatora i ewentualnych sponsorów biegu.
- Protesty rozstrzyga Dyrektor Organizacyjny, Dariusz Kloskowski,
(tel. kontaktowy GSM: 602759892, darek_klos@op.pl) – decyzje Dyrektora
są nieodwołalne. Protesty będą rozstrzygane w czasie 24 godzin. - Wydarzenie jest charytatywne, przeprowadzone w sposób rekreacyjny
i ma na celu propagowanie zdrowego stylu życia, stąd protesty, reklamacje
i roszczenia co do organizacji eventu stanowią wtórne zagadnienie.