XII ”Bieg Szlakiem Małego Dzika” i X „Ekstremalny Junior”
22 - 23. 08. 2026 roku
⦁ CEL
– popularyzacja sportów wytrzymałościowych, marszów, rajdów w terenie krajobrazowym i naturalnym jako łatwo dostępne formy ruchu i rekreacji fizycznej
– popularyzacja współzawodnictwa sportowego, biegania rekreacyjnego oraz biegania przełajowego z przeszkodami
– zachęcanie do aktywnego spędzania wolnego czasu i prowadzenia zdrowego trybu życia
– promocja walorów przyrodniczych Puszczy Wkrzańskiej
– rozwój przełajowych imprez rekreacyjnych dla dzieci i młodzieży w Gminie Police, Powiecie Polickim oraz w woj. Zachodniopomorskim.
⦁ TERMIN, MIEJSCE I NAZWY
Zawody odbędzie się w dniach 22-23 sierpnia 2026 r. w miejscowości m. Police, woj. zachodniopomorskie
START oraz META wszystkich biegów: polana sportowa, ul. Piaskowa 99 za SP8 w Policach.
22.08.2026 r. – START godz. 10:35 – 11:20 biegi dzieci (Starty między kategoriami ok. 5-10 minut różnicy).
23.08.2026 r. – START godz. 10:00 – 10:45 biegi z przeszkodami dystans 600m i ok. 1km
⦁ TRASA
22.08.2026r. – XIII ”Bieg Szlakiem Małego Dzika” trasa przełajowa, starty dzieci:
MŁODZIKI – do 8 lat (ur. 2018r. – do 2021 r.) – mała pętla ok. 200 – 300m
JUNIORZY – 9 – 11 lat (ur. 2015 r. – do 2017 r.), duża pętla ok. 500m .
JUNIORZY STARSI – 12 – 15 lat (ur. 2014 r. – do 2011 r.) 2x duża pętla ok. 1km.
23.08.2026r. – XI Bieg ”Ekstremalnego JUNIORA” trasa z przeszkodami dystans
MŁODZIKI – 6 -10 lat (ur. 2016 – do 2020 r. ) ok. 600m
JUNIORZY – 11 – 15 lat ( ur. 2015 – do 2011 r.) ok. 1km.
Przeszkody: opony, błoto, ścianki, przeszkody wodne, liny, itd..
⦁ PROGRAM SZCZEGÓŁOWY
Otwarcie biura zawodów, hala sportowa za budynkiem SP8, ul Piaskowa 99 w Policach.
21.08.26r. (godz. 14:00 do 21:30)
22.08.26r. (godz. 8:30 do 11:30)
23.08.26r. ( godz. 8:00 do 11:00)
W dniu 22.08.2026 roku
Godz. 10.35 – Start Biegu Dzieci w XIII „Biegu Szlakiem Małego Dzika”
MŁODZIKI – 5 – 8 lat (ur. 2018r. – do 2021 r.) –
JUNIORZY – 9 – 11 lat (ur. 2015 r. – do 2017 r.),
JUNIORZY STARSI – 12 – 15 lat (ur. 2014 r. – do 2011 r.).
Godz. 12:30 – DEKORACJA
W dniu 23.08.2026 roku
Godz. 10.00 – Start XI „Ekstremalnego JUNIORA”
1 fala – 10-osobowa grupa; kolejne FALE startują odpowiednio co ok. 3-5 minut.
UWAGA: PRZYDZIAŁ DO FALI JEST WEDŁUG KOLEJKI W SEKTORACH I WIEKU (Fala 1,2,3,4,5 itd. – dzieci)
MŁODZIKI – 6 -10 lat (urodzone 2016r. –2020 r. ) ok. 600m
JUNIORZY – 11 – 14 lat ( ur. 2015 – 2012 r.) ok. 1km.
Godz. 12:30 – DEKORACJA
⦁ UCZESTNICTWO
W biegu mogą uczestniczyć zawodnicy, którzy:
– Dokonali elektronicznego zgłoszenia i opłat startowych za pomocą formularza umieszczonego na stronie www.dzikiweekend.pl w sekcji FESTIWAL JUNIORA (UWAGA: Zapisy do biegu NIE będą możliwe w dniach 21-23.08.2026 r. w biurze zawodów oraz w dniu startu.
– Dziecko zapisać można do dnia 03.08.2026 r. włącznie (bądź do wyczerpania miejsc) – osoby zapisane do tego czasu mają zapewniony medal na mecie.
– Obowiązkowe są podpis i zgoda opiekuna prawnego. Rejestrując dziecko oraz wyrażając zgodę na start w „Festiwalu Juniora” w dniach 22-23.08.2026r. wyrażana jest zgoda na wykonywanie zdjęć swoich dzieci, podopiecznych i umożliwienie wykorzystania ich do celów promocyjnych imprezy oraz jej przyszłych edycji. Zgoda dotyczy udzielenia zgody dla: Stowarzyszenia Klubu Biegowego „Dzik”, firmy Natury Dzika oraz sponsorów / partnerów wydarzenia.
–Dzieci, które ukończyły 6 rok życia do 23 sierpnia 2026 roku mają możliwość rywalizacji w „Ekstremalnym Juniorze”. W biurze zawodów przy odbiorze pakietów należy obowiązkowo ukazać dokument tożsamości dziecka oraz opiekuna.
-Organizator zastrzega sobie prawo do umożliwienia zapisów w trakcie wydarzenia.
⦁ KATEGORIE:
22.08.2026 r. XIII ”Bieg Szlakiem Małego Dzika”
STATUETKI I NAGRODY – OPEN Miejsca 1-3 Chłopcy i Dziewczynki MŁODZIKI
STATUETKI I NAGRODY – OPEN Miejsca 1-3 Chłopcy i Dziewczynki JUNIORZY
STATUETKI I NAGRODY – OPEN Miejsca 1-3 Chłopcy i Dziewczynki JUNIORZY STARSI
23.08.2026r. XI „Ekstremalny JUNIOR”
STATUETKI I NAGRODY – OPEN Miejsca 1-3 Chłopcy i Dziewczynki MŁODZIKI
STATUETKI I NAGRODY – OPEN Miejsca 1-3 Chłopcy i Dziewczynki JUNIORZY
⦁ NAGRODY
– Gwarantowane są medale pamiątkowe dla wszystkich zarejestrowanych i opłaconych do dnia 03.08.2026r. lub do wyczerpania miejsc (organizator zastrzega sobie prawo do zakończenia rejestracji w dogodnym dla niego terminie)
⦁ OPŁATY
22.08.2026r. – XIII „Bieg Szlakiem Małego Dzika”
– PIERWSZE 50 zawodników - opłata wynosi – 50 PLN
– OD 50 zawodników - opłata wynosi – 60 PLN
Pakiet zawiera: (numer startowy, medal na mecie, coś słodkiego)
( UWAGA!!! od daty 04.08.25 r. – ORGANIZATOR NIE UMOŻLIWIA REJESTRACJI )
23.08.2026 r. – XI „Ekstremalny JUNIOR”.
– PIERWSZE 50 zawodników - opłata wynosi – 70 PLN
– OD 50 zawodników - opłata wynosi – 85 PLN
Pakiet zawiera: (numer startowy, medal na mecie, posiłek regeneracyjny).
( UWAGA!!! od dnia 04.08.26 r. – ORGANIZATOR ZAMYKA REJESTRACJĘ DO BIEGÓW)
UWAGA — OPŁAT DOKONUJEMY PO UPRZEDNIEJ REJESTRACJI NA STRONIE www.dzikiweekend.pl – LINK Festiwal JUNIORA
⦁ BEZPIECZEŃSTWO I ZASADY ZACHOWANIA UCZESTNIKÓW
– Wszyscy zawodnicy muszą zostać zweryfikowani w biurze zawodów. Każdy z uczestników musi posiadać dokument tożsamości lub legitymację szkolną. Warunkiem udziału w biegach jest złożenie podpisu pod oświadczeniem o zdolności do uczestnictwa w biegach wydolnościowych i zgodę przez prawnego opiekuna. Organizator nie zapewnia uczestnikom ubezpieczenia na życie, zdrowotnego, odpowiedzialności cywilnej z tytułu choroby, wypadku, odniesienia obrażeń, śmierci, szkód, jakie mogą wystąpić w związku z uczestnictwem w/w biegach. Organizator nie ponosi z tego tytułu odpowiedzialności.
– Uczestnicy zawodów zobowiązani są do stosowania się do poleceń wydawanych przez organizatorów, służb porządkowych, sędziów Głównych i punktowych oraz służb medycznych.
– Zawodnicy biegną zgodnie z oznaczeniami na trasie oraz wskazaniami służby porządkowej, nie zbaczając z wyznaczonej trasy pod opieką opiekuna prawnego.
– Zawodnicy zobowiązani są do zachowania czystości zarówno na starcie, mecie jak i trasie biegu.
– Nieprzestrzeganie zasad bezpieczeństwa będzie skutkowało odebraniem numeru startowego oraz natychmiastową dyskwalifikacją zawodnika.
⦁ POSTANOWIENIA KOŃCOWE
– Zawody odbędą się bez względu na warunki atmosferyczne.
– Nie ma możliwości zwrotu opłat startowych po dniu 09.07.2026 roku (terminowy zwrot jest pomniejszony o usługi bankowe i manipulacyjne – 10%)
– Odbiór pakietów jest możliwy tylko osobiście przez opiekuna prawnego.
– Organizator zapewnia podstawowe zabezpieczenie medyczne imprezy, co nie zwalnia uczestników z odpowiedzialnego zachowania na trasie
– Nagrody i puchary nieodebrane do dnia 23.08.2026 roku do godz. 16:00 przekazane są na rzecz Organizatora Imprezy – cele statutowe.
– Organizator zapewnia miejsca parkingowe, możliwość skorzystania z szatni na terenie OSiR Police ul. Piaskowa 97 i Szkoły Podstawowej Nr 8 ul. Piaskowa 99. DEPOZYT znajduje się na polanie w każdym dniu startu.
– Organizator zastrzega sobie prawo do ostatecznej interpretacji postanowień niniejszego regulaminu oraz ewentualnych zmian.
Dyrektor Biegu podejmuje kluczowe decyzje końcowe oraz sporne.
Z poważaniem,
Organizatorzy