Suszecki Dziki Bieg
5km / 10km
Półmaraton
Dziki Marsz po Medal 5km
13-14 czerwca 2026 r.
(Sobota-Niedziela)
Ośrodek „GWARUŚ” - SUSZEC
REGULAMIN
1. Celem imprezy jest popularyzacja biegów oraz aktywnego spędzania wolnego czasu wśród dzieci, młodzieży i osób dorosłych. W imprezie biegowej mogą wziąć udział wszyscy chętni w wieku 1 do 100 lat.
2. “Suszecki Dziki Bieg” zwany dalej biegiem, organizowana jest przez Gminny Ośrodek Sportu w Suszcu.
E-mail: info@hala-suszec.pl tel. 725 330 335.
Facebook: https://www.facebook.com/suszeckidzikibieg
https://b4sportonline.pl/suszecki_dziki_bieg/
3. Biegi odbędą się w dniu 13-14 czerwca 2026 r. w Suszcu. Ośrodek Rekreacyjny „Gwaruś”.
4. Zapisy:
4.1. Zapisy i wpłaty drogą elektroniczną na stronie:
https://bgtimesport.pl/ , do dnia 11.06.2026r. do godz. 23:59.
4.2. Po tym terminie zapisy w biurze zawodów, do wyczerpania limitu uczestników.
5. Opłaty startowe i terminy wpłat:
Biegi dla dzieci i młodzieży w tym młodzieżowa Suszecka Mila:
do 31.10.2025 r. - 14 zł
do 31.12.2025 r. - 16 zł
do 31.03.2026 r. - 18 zł
do 04.06.2026 r. - 20 zł
13-14.06.2026 r. - gotówką w biurze zawodów: 25 zł (jeśli nie zostanie wyczerpany limit)
Dystans 5km i 10km:
do 31.10.2025 r. - 40 zł
do 31.12.2025 r. - 45 zł
do 31.03.2026 r. - 50 zł
do 04.06.2026 r. - 55 zł
08.06.2026 r. - gotówką w biurze zawodów: 70 zł (jeśli nie zostanie wyczerpany limit)
Półmaraton:
do 31.10.2025 r. - 50 zł
do 31.12.2025 r. - 55 zł
do 31.03.2026 r. - 60 zł
do 04.06.2026 r. - 65 zł
08.06.2026 r. - gotówką w biurze zawodów: 80 zł (jeśli nie zostanie wyczerpany limit)
Kategorie wiekowe w biegach na 5km, 10km, 21km
Rocznik - 2009-1992 (17-34 lata), Mężczyźni (M1), Kobiety (K1)
Rocznik - 1991-1977 (35-49 lat) Mężczyźni (M2), Kobiety (K2)
Rocznik - 1976-1967 (50-59 lat), Mężczyźni (M3), Kobiety (K3)
Rocznik - 1966 i starsze (60 lat i starsi), Mężczyźni (M4), Kobiety (K4)
Dziki Marsz Po Medal 5km:
do 31.10.2025 r. - 20 zł
do 31.12.2025 r. - 25 zł
do 31.03.2026 r. - 30 zł
do 04.06.2026 r. - 35 zł
08.06.2026 r. - gotówką w biurze zawodów: 40 zł (jeśli nie zostanie wyczerpany limit)
Płatność gotówką – w kasie hali sportowej w Suszcu, ul. Szkolna 130A, Suszec, w godzinach otwarcia obiektu, a w dniu 9 czerwca, w biurze zawodów „Suszecka Dzika Piątka i Dycha”, Ośrodek „Gwaruś” Suszec.
Biuro zawodów będzie otwarte w sobotę od 12.00-14.45 oraz w niedzielę od 8:00 do 9:30
Uwaga: do poszczególnych biegów należy się zapisać najpóźniej 30 min. przed biegiem
6. Limit ilości zawodników w biegu ustala się na 300 zawodników łącznie na 5 i 10km oraz 300 zawodników w Półmaratonie
Za zgłoszonego uznaje się zawodnika opłaconego - decyduje termin zaksięgowania wpłaty.
7. Zabezpieczenie medyczne będzie znajdować w punkcie startowym w sobotę w godz. 14:00 do 17:00 oraz niedzielę od 9:30 do 15:00
8. Sanitariaty będą udostępnione na Ośrodku „Gwaruś” Suszec.
9. Dla uczestników biegu, przy biurze zawodów będzie znajdował się bezpłatny depozyt.
10. Każdy uczestnik biegu po dokonanej weryfikacji otrzyma numer startowy, pozwalający na udział w biegu.
11. Uczestnicy biegów na dystansie 5km, 10km, 21km otrzymają dodatkowo pakiet startowy obejmujący minimum: wodę, baton energetyczny lub banan.
12. Harmonogram zawodów:
Sobota:
12:00 - 14:30 Otwarcie biura zawodów
15:00 - start biegu na 10km
15:10 - start biegu na 5km i Dzikiego Marszu po Medal
16:30 - rozpoczęcie ceremonii dekoracji
Niedziela:
8:00 - 9:30 Otwarcie biura zawodów
10:00 - Start Półmaratonu
10:10 Biegi dla dzieci i młodzieży (zaczynamy od najmłodszych)
(UWAGA roczniki i lata dzieci i młodzieży w odniesieniu do 2026 roku)
Rocznik – 2021-2025 (1-5 lat) – 50m.
Rocznik - 2019-2020 (6-7 lat) – 100m.
Rocznik - 2017-2018 (8-9 lat) – 200 m
Rocznik - 2015-2016 (10-11 lat) – 400 m
Rocznik - 2013-2014 (12-13 lat) – 600 m
Rocznik - 2010-2012 (14-16 lat) – 800 m
11:00 Suszecka Mila Młodzieżowa
Kategorie wiekowe:
Rocznik - 2019-2020 (6-7 lat)
Rocznik - 2017-2018 (8-9 lat)
Rocznik - 2015-2016 (10-11 lat)
Rocznik - 2013-2014 (12-13 lat)
Rocznik - 2011-2012 (14-15 lat)
Rocznik - 2009-2010 (16-17 lat)
11:20 - spodziewani pierwsi zawodnicy na mecie
12:30 - rozpoczęcie ceremonii dekoracji dzieci i młodzieży
13:00 - rozpoczęcie ceremonii dekoracji Półmaratonu
12.1. Dziki Marsz Po Medal
Dziki Marsz po Medal jest marszem rekreacyjnym, z pomiarem czasu ale bez klasyfikacji na dystansie 5km i po trasie Dzikiej Piątki.
Na pokonanie 5km macie aż 90 minut ! Więc każdy da radę!
Uczestniczyć w nim mogą dorośli, młodzież oraz dzieci od lat 7 (od rocznika 2018) .
Marsz startuje wraz z zawodnikami Dzikiej Piątki ale uczestnicy marszu ustawiają się na starcie za biegaczami.
Wszyscy uczestnicy w ramach wpisowego otrzymają:
- pamiątkowy medal
- pamiątkowy nr startowy
- bon na posiłek
- a w przypadku startowania w ramach dodatkowej kategorii rodzinnej pamiątkową opaskę “Biegowa rodzina”
12.2. Klasyfikacja dodatkowa: “Biegowa rodzina”.
Chcemy Was rozruszać międzypokoleniowo!
Więc jeśli zdecydujecie się na start rodzinny tj. taki w którym choć jedno dziecko zapisze się na nasz bieg dzieci lub młodzieży lub marsz i choć jeden dorosły z tej samej rodziny zdecyduje się na start w biegu dla dorosłych lub marszu na 5km otrzyma dodatkową nagrodę przy odbiorze pakietu w biurze zawodów (pamiątkowa opaska techniczna marki TERVEL).
Postanowienia końcowe:
13. W szczególnych przypadkach Organizator dopuszcza zmiany kolejności startów i tras, ze względu na niekorzystne warunki atmosferyczne lub nieplanowane ilości zawodników w danej kategorii.
14. Klasyfikacja końcowa będzie przeprowadzona oddzielnie dla kobiet i mężczyzn oraz w kategoriach wiekowych.
15. Decyzję o rozpoczęciu poszczególnych biegów podejmuje sędzia główny.
16. Klasyfikacja biegu 5km, 10km, Półmaraton prowadzona będzie według indywidualnych czasów brutto liczonych od momentu strzału startera do przekroczenia linii mety.
17. Limity czasowe: ze względów organizacyjnych ustala się następujące limity na pokonanie biegu:
Bieg na 5km - 50 minut
Marsz na 5km - 90 minut (1 godzina 30 min)
Bieg na 10km - 90 minut (1 godzina 30 min)
Półmaraton: 180 minut (3 godziny)
18. Podczas biegu wszyscy zawodnicy muszą posiadać numery startowe przymocowane z przodu koszulki. Za brak numeru grozi dyskwalifikacja.
19. Uczestnicy mogą przebyć dystans biegiem lub marszobiegiem.
20. Bieg będzie rejestrowany za pomocą kamery sportowej, a skrót nagrań może zostać umieszczony w Internecie.
21. Uczestnicy zobowiązani są zapoznać się z klauzulą RODO i podpisać formularz składają oświadczenie o dobrym stanie zdrowia i braku przeciwwskazań do udziału w biegu. Osoby niepełnoletnie muszą przedstawić zgodę na udział w biegu od prawnych opiekunów.
22. Każdy z uczestników musi posiadać strój sportowy. Uczestnicy w roczniku - 2020-2025 mogą wziąć udział w dowolnym ubraniu.
23. Każdy z uczestników zostaje zobowiązany do bezwzględnego podporządkowania się poleceniom służbie sędziowskiej, technicznej i porządkowej.
24. Uczestnik biegu, który skróci bieg zostanie zdyskwalifikowany. Decyzję o dyskwalifikacji podejmuje sędzia główny po ewentualnej konsultacji ze służbą techniczną.
25. Organizator zapewnia uczestnikom biegu:
- medale za udział wręczone zostaną wszystkim uczestnikom, którzy ukończą bieg
- w kategoriach dzieci do lat 7 nie będzie prowadzonej klasyfikacji (wszyscy są zwycięzcami.
- nagrody rzeczowe dla miejsc I-III poszczególnych kategorii wiekowych,
- nagrody rzeczowe dla miejsc I-III w kategorii open w biegach na dystansie 5km, 10, 21km
Uwaga: kategoria open nie dubluje się z kategoriami wiekowymi.
(Tj. zawodnicy z miejsc 1-3 w kategorii open nie są wliczani do kategorii wiekowych)
- Nagrody rzeczowe w biegu na 5km, 10km, 21km za miejsca I-III w kategorii mieszkaniec Gminy Suszec.
- Nagrody rzeczowe w biegu na 5km, 10km, 21km za miejsca I-III w kategorii zawodnik “Suszeckiego Iten”.
- wody mineralne,
- dla roczników 2016-2024 - soczki i batoniki.
26. Organizator zapewnia także: zabezpieczenie medyczne, techniczne i sędziowskie.
27. W przypadku bardzo niekorzystnych warunków atmosferycznych (burza, silne opady deszczu i inne), Organizator może w każdej chwili przerwać imprezę biegową lub odwołać starty poszczególnych kategorii wiekowych.
28. W sprawach spornych i nie ujętych w niniejszym regulaminie, decydujący głos ma Organizator