II Bieg dla WOŚP z Gminą Słupsk
I. CELE IMPREZY:
- Integracja społeczności lokalnej i ponadlokalnej w ramach wspólnej akcji dla Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy.
- Popularyzacja biegania i chodzenia, jako czynnej formy wypoczynku
i najprostszej formy ruchu. - Propagowanie zdrowego stylu życia poprzez sport.
- Promocja Gminy Słupsk.
II. ORGANIZATORZY:
- Fundacja Wspierania Inicjatyw Niekonwencjonalnych „Sub ventum”
- Gmina Słupsk
- Centrum Kultury i Biblioteka Publiczna Gminy Słupsk
- Klub Sportowy „SZANSA Siemianice”
III TERMIN I MIEJSCE:
- Data: 29 stycznia 2023 r. (niedziela).
- Miejsce: Siemianice, ul. Klonowa – Boisko Sportowe Klubu Sportowego „SZANSA Siemianice”
- Biuro zawodów: Siemianice, ul. Klonowa – Boisko Sportowe Klubu Sportowego „SZANSA Siemianice”
- Otwarcie biura zawodów: 29.01.2023 r., godz. 13.00.
- Bieg na 6 km (Bieg Główny) wystartuje o godz. 15.00, limit 1 h 20 min.
- Bieg na 3 km (Rodzinny) wystartuje o godz. 15.00,
- Nordic Walking na 3 km wystartuje o godz. 15.00,
- Limit zawodników: 250 osób (łącznie z Nordic Walking).
IV TRASA BIEGU/MARSZU:
- Trasa: Droga asfaltowa, ścieżka pieszo-jezdna, ścieżki leśne.
- Start: Siemianice, ul. Klonowa – Boisko sportowe Klubu Sportowego „SZANSA Siemianice”
- Trasa oznakowana, zabezpieczona.
V. POMIAR CZASU:
- W zawodach pomiar czasu i ustalenie kolejności będzie dokonywać Fundacja „Sub ventum” na podstawie odczytu danych z chipów aktywnych.
- Posiadanie numeru startowego wraz z chipem jest warunkiem wystartowania
w zawodach i sklasyfikowania w komunikacie końcowym.
VI. WARUNKI UCZESTNICTWA:
- W Zawodach prawo startu mają osoby, które do dnia 29 stycznia 2023 r. ukończą 18 lat (osoby niepełnoletnie mogą wziąć udział w Zawodach wyłącznie za pisemną zgodą rodzica lub prawnego opiekuna).
- Zawodnicy przed startem muszą zostać zweryfikowani w biurze zawodów. Weryfikacja zawodników oraz wydawanie numerów startowych odbędzie się
w biurze zawodów znajdującym się przy szatni sportowej w Siemianicach,
przy ul. Klonowej. - Podczas weryfikacji zawodnik musi posiadać: dokument stwierdzający tożsamość.
- Podczas weryfikacji zawodnik musi przedstawić aktualne zaświadczenie lekarskie o braku przeciwwskazań do udziału w biegu lub własnoręcznie złożyć podpis pod oświadczeniem o zdolności do udziału w zawodach
na własną odpowiedzialność. Osoby niepełnoletnie powinny posiadać zgodę rodzica lub opiekuna prawnego do udziału w zawodach! - Każdy zawodnik otrzyma numer startowy, który musi być przypięty w trakcie biegu z przodu koszulki.
- Zawodnicy muszą przestrzegać Regulaminu biegu, obowiązujących przepisów, zarządzeń organizatorów oraz służb porządkowych.
- Zawodnicy oraz osoby uczestniczące w biegu/marszu (kierunkowi
i zabezpieczający) powinni bezwzględnie stosować się do zaleceń Dyrektora biegu, w szczególności nakaz podpisania oświadczenia o uczestnictwie
w zawodach na swoją odpowiedzialność.
VII. ZGŁOSZENIA I OPŁATA STARTOWA:
- Za zgłoszenie uważa się czytelne wypełnienie formularza umieszczonego
na stronie internetowej www.biegislupsk.pl, który stanowi deklarację uczestnictwa w biegu/marszu. - Opłata startowa – wpisowe, przeznaczana jest na Wielką Orkiestrę Świątecznej Pomocy i uiszczana jest do specjalnie oznakowanych puszek znajdujących się w biurze zawodów w dniu biegu.
- Wysokość wpisowego zależy od hojności Zawodnika, jednak nie mniej niż
30 złotych. - W przypadku osiągnięcia limitu 250 osób zapisy do zawodów zostają zamknięte.
- Osoby, które nie odbiorą pakietu startowego na 20 min przed startem zostaną usunięte z listy zawodników.
VIII. KLASYFIKACJA:
Klasyfikacja generalna kobiet i mężczyzn w biegu/marszu na dystansie 6km:
- Biegacze, dystans 6 km: Open Kobiety (I-III) - puchary.
- Biegacze, dystans 6 km: Open Mężczyźni (I-III) - puchary.
Dodatkowo, klasyfikacja symboliczna w kategoriach:
-najliczniejsza Rodzina: puchar,
-najliczniejsza Drużyna: puchar,
-najstarszy/najstarsza zawodniczka: puchary,
-najmłodszy/najmłodsza zawodniczka: puchary.
- Wszyscy zawodnicy, którzy ukończą bieg w założonym czasie otrzymają pamiątkowy odlewany unikatowy medal.
IX. ŚWIADCZENIA DLA ZAWODNIKÓW:
- W ramach opłaty startowej każdy zawodnik otrzymuje: numer startowy wraz
z agrafkami, symboliczne upominki związane z akcją WOŚP, wodę mineralną na mecie biegu, medal okolicznościowy na mecie dla każdego zawodnika, który ukończył bieg lub marsz, ciepły posiłek, opiekę medyczną, profesjonalny pomiar czasu.
X. SPRAWY ORGANIZACYJNE:
- Organizator, z uwagi na możliwość pojawienia się obostrzeń sanitarnych
w kraju w związku z sytuacją pandemiczną nie przewiduje organizowania szatni i depozytu w dniu biegu. - Organizator zapewnia profesjonalne zabezpieczenie medyczne w trakcie biegu. Miejsce Służby medycznej – Boisko Sportowe Klubu SZANSA Siemianice.
XI. POSTANOWIENIA KOŃCOWE:
- Bieg odbędzie się bez względu na pogodę.
- Organizator nie odpowiada za rzeczy zagubione i skradzione.
- W przypadku stwierdzenia przez Organizatora skrócenia trasy przez uczestnika, zawodnik zostanie zdyskwalifikowany.
- Uczestnik startuje wyłącznie na własną odpowiedzialność i ponosi związane z tym ryzyko. Uczestnik rejestrując się do biegu przyjmuje
do wiadomości, że udział w Biegu wiąże się z dużym wysiłkiem fizycznym i pociąga za sobą naturalne ryzyko i zagrożenie wypadkami, możliwość odniesienia obrażeń ciała i urazów fizycznych (w tym śmierci), a także szkód i strat o charakterze majątkowym. - Organizator – Fundacja „Sub ventum” posiada ubezpieczenie OC.
- Organizator nie ubezpiecza uczestników biegu, natomiast uczestnikom organizator doradza, jeżeli uznają to za konieczne, zakup stosownego ubezpieczenia na czas udziału w imprezie biegowej.
- Uczestnik wyraża zgodę na wykorzystywanie i przetwarzanie danych osobowych zawartych w formularzu zgłoszeniowym w zakresie związanym
z organizacją imprezy (zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE). - Akceptując Regulamin Uczestnik wyraża zgodę, aby zdjęcia, nagrania filmowe oraz wywiady z jego osobą, a także wyniki mogły być wykorzystane przez prasę, radio i telewizję a także w celach marketingowych Organizatorów i Sponsorów biegu.
- Wszelkich informacji dotyczących reklamy i promocji wydarzenia udziela
p. Ewelina Urban – inspektor do spraw sportu i ochrony zdrowia w Urzędzie Gminy Słupsk, tel. 598428460, e-mail: ewelinau@gminaslupsk.pl. - Protesty rozstrzyga Dyrektor Organizacyjny, Dariusz Kloskowski,
(tel. kontaktowy GSM: 602759892) – decyzje Dyrektora są nieodwołalne. Protesty będą rozstrzygane w czasie 24 godzin.